facebook

facebook
ouh ouh yeah haha :D

Wednesday, December 15, 2010

derita mempertahan cinta sejati

LOVE/SICK STORY
assalamualaikum~
hari ni hari selasa, kann?
da mlm da ni.jam menunjukkan pukul 11.21mlm.
kredit pun takde =.=
ade la tinggal bape sen j lagi.
apa yg menarik perhatian aku kebelakangan ni
adalah sikap aDam.
he change a lot :)
change to the better one!
unbelievable.
klw aku cerita kat sini pun,
mesti xpercaya.
aDam dulu boya.
dia on9 je, smua prempuan dia hye.
tp dia xde la teruk sgt.
prempuan yg suka hye dia bila dia on9 d myspace dulu.
dia layan je,oops!
dia muda dari aku setahun.so, tahap kseronokan dia masih xdpt dkwl.
dia pada mulanya hanyalah seorang yang sgt2 pentingkan diri.klw sehari, aku dail dia 27 kali, 1 kali je dia jwb. teruk kan? =.='
uhh. aku asik menangis. xtentu arah. aku jadi gila bila dail dia naik 'call waiting'.
zzz..
dlm 3 hari,kami pasti gdo. gdo n gado. rasanya, klw 1 rumah, mesti kecoh giler.coz aku akan baling barang2. haha. aku tahu,dia kol prmpuan lain.bila aku ty, 'gayut dgn sape td?' dia jwb 'kwn,da problem' . aku ya kan je... aku jenis perisik. xfhm? maksudnya, aku suka siasat. smpai aku xtido mlm..
aku snggup xtido semata2 nk tgk si aDam ni on9 myspace ke tidak. see? smpai mcm tu skali.
disebabkan aku DETECTIVE CONAN terhbat,n cita2 ku pernah ingin menjadi seorang polis, password tagged,password myspace,password ym dia aku main teka. aku try mcm2.
last2, aku try password apa yg berkemungkinan dia akan guna. *******
korang xtahu ha,wat do i feel bila aku on je ym dia, ym dia yg dia tgh on9kan,bertindih dgn ym dia yg aku bkk guna lappy aku dirumah. lpas tu,signal ym jd mcm xoke. naikla apebende tah,tp yg aku fhm, mksud nya,dia xkasi ym di on9 dlm 2 PC berbeza. aDam xtahu yg aku on9 ym dia juga. time dia on9 pkul 2-5.30pg. aku sggup becekang mata babe,smata2 nak awasi dia.
rimas kan? sapa suruh tipu...aku bc je apa yg dia ym dgn prmpuan lain dgn mata kepala ku sendiri.. aku diam xterkata at 1st. hati aku rasa mcm dihiris2 bak sembilu. ceewaaah. haha. tp betul la.. dgn bebola mata ku sendiri,aku tgk dia bersyg2 dgn org lain. hati mana xretak wey?
gtaw jap. ye,aku fhm,korang ckp aku BODOH kan?
mcm ni,korang snang je ckp kan?
cinta tu buta,aku sgt2 setuju,tp aku tekadkan hati aku,'1 hari nanti,dia akan berubah..pasti'
sbb da byk prmpuan da dia kluar.kt sekolah dulu kira top la,kluar prmpuan .prmpuan siap bergado smata2 nk berebut dia... korang tahu xkenapa aku bersbr?
sbb,dlm kejahatan dia, ada 1 kebaikan. dia sgt2 penyayang,syg akan keluarga,& dia amat syg ibu bapa dia. aku menilai dari sudut itu...ini ujian cinta sejati.
 yg aku harapkan. setiap hari aku terseksa,dia ym dgn org lain. dia webcam dgn org lain. ada 1 hari,dia bt profile page dia yg kita xleh bc comment page dia.aku lak,jenis suka godak. computer mmg kemahiran aku.aku godak2.. aku ty kwn sana sini. last2,aku dp view comment yg dia hide. perghhhh. ada minah yg anta LOVE2 Graphics. yg 'hye u' 'hye awk' tu suma dh lapuk bg aku. sbb hati aku masih kuat dgn cinta aku. so, xpe la.. aku mcm pelik, aih minah ni,asal lak duk love2 kat page aDam ni.
seumur hidup,aku xpernah attack prempuan demi lelaki. tp hari tu, aku geram sgt. kterlaluan minah tu. klw aku xda hbungan dgn adam,xpe gak.ni aku kekal dgn adam. so,aku add dia,dia ignore aku . pelik r. dh tersgt geram. aku anta msg kt myspace dia. mcm2 aku ckp. kelakar pun ada. yg penting,aku xmencarut..aku mmg xsuka mencarut tahap over. sbb aku tau batasan adab prmpuan. dlm masa 2 minit lepas aku anta msg teguran tu,aku cpt rasa bsalah, aku trus buka U-TUBE,n aku search lagu SAHABAT.lagu nasyid,aku send kat inbox minachi tu. aku mmg mcm ni, xleh bt jhat sikit,cpt rasa bsalah..minachi itu bernama ain... ni la link myspace prmpuan tu
http://www.myspace.com/aieyncomey ..i dunt know la.tp aku tahu dia pun ingat adam single.
ain 
aku xsalahkan dia.. cuma aku sedih tahap terlampau. lelaki snang ja nk tahu ada org lain ke x

  • selalu xde kredit,entah pergi mana kredit tu,pdahal xmsg kita pon
  • selalu bizi
  • call slalu naik 'call waiting'
  • jarang balas mesej
  • ckp dgn kita kasar
  • kita xkan dpt msej 'gud night'
n mcm2 lagila. lepas kjadian tu. aku mau dkt semua org. aku slalu bt status di myspace yg aku sygkan adam.... mcm2 ayat2 jiwang aku tulis di status tu.
smpaikan ada prpuan ugut aku ckp 'bhgia kewr? nak tgk,stakat mana cinta adam n hawa ni'
dlm kekalutan itu. muncul pulak wanita ini
mia 
http://www.myspace.com/458865763 . ini link myspace wanita ini.nama MIA aku xtahu dia prempuan jenis apa.. seriusly.dia ada BF.tp dlm masa yg sama dia cuba2 dgn aDam.sdangkan dia tahu aku dgn adam.
at 1st dia nk tgur adam 'lawa gf u.. tp napew dier mcm over sgt?' . adam reply 'over mcm mana?'
minachi ni reply 'over la.kt status dia asyik tylis pdal u jewp' .. adam trus offline. from that day, adam larang aku letak gmbr dia(adam) di page myspace aku. aku pelik? time tu aku mmg tolol bangang lg. time tu juga aku xdpt detect lg kecurangan dia...adam juga larang aku tulis kt status ttg adam. gurl,aku nak pesan kat sini, jgn agung2kan cinta yg korang puja skrg.serius. bkn aku jeles ke ape.aku pernah alami. so,dgn lelaki,kita harus bt biasa.... jgn terlalu menunjuk kita sygkan dia. nanti dia terlalu muak...cepat jemu.. itu yg aku bljr smpai ari ni.wlwpun aku mcm ni,yela mcm pkai berat mata memandang lg berat bahu memikul,tp sku still xlupa Tuhan. setiap kali aku gdo dgn adam,aku bc 
Yaasin. sumpah aku xtipu.. aku nangis2 di kain sejadah. aku mohon kpd Tuhan agar sikap
aDam berubah. aku dpt kesimpulan yg smasa dia bercinta dgn aku,dia juga sdang berhubung dgn mia n ain...3 org perempuan...
last skali,hati aku lelama pudar..hati aku makin lama,makin penuh dgn kebencian. kata2 dia,semua bg aku adalah SAMPAH... sminggu aku parah.. aku menangis xhenti2. kwn2 di myspace ku semua try contact adam, n jelaskan betapa aku syg gila kt dia... adam mula menjauhkan diri dr aku. aku sedar... aku dh xmgkin bersama dia. bersama dgn dia adalah 1 penyeksaan... aku redha. aku fikir, 'knp bodoh sgt aku ni?sudahla.dia curang,kau po boleh curang annuur!tp annur,kau bkn jenis prmpuan yg akan berlaku curang!!apa kau nk bt ni??knp kau snggup biar diri kau diperbodoh oleh lelaki yg bernama ADAM tu???' aku menangis sepanjang mlm..
aku terjaga 3,4 pagi ,aku akan terus tunaikan solat hajat.. aku berdoa 'YA ALLAH,jika inilah yg KAU tunjukkan kebenaran,yg dia bukan jodohku,maka jauhkanlah dia dari aku.bahagiakan lah dia YA ALLAH..''
wlw setelah apa yg dia lakukan pda aku,aku xpernah benci dia.. aku mula menjarakkan diri. aku dh xberjaga mlm demi melihat dia on9 n awasi dia...aku redha tidur..tidur dgn nyenyak n aku minta ALLAH luputkan wajah adam dari pintu mindaku n pintu hatiku.secepat mungkinnnnnnnnnnnnn.....

selang beberapa hari,adam kol aku.... dgn nafas tercungap2.. adam menangis xtentu arah...
adam ckp fon terketar2..
adam seolah2 melutut untuk memohon maaf dari aku..
aku diam dlm telefon..aku biarkan masa berjalan..
percakapan adam memohon maaf dari aku tersekat2 dek tangisan sedu sedan dia.
dia ckp 'asss..asssalamualaikum ma....maa...... ma pa minta ampun ma.. dari hujung rmbut smpai ujung kaki ma...ampunkkkkannnn pa ma.. pa byk bt ma sakit hati.pa byk bt sala dgn ma... ma? ma xmau ckp dgn pa ka ma?? xpalah..ma...isk isk.. jgn lupa mkn na..jg diri..wlw apa pun terjadi,pa akan tetap mencintai ma' .. tuuutttttttttt.talian diputuskan.. aku masih lg diam. terduduk kaku di katil.. air mata bergenang. lalu menitis. aku capai bantal,dan menangis sekuat hati.. 'kenapa dia perlu muncul dlm hidup aku ya ALLAH?' 'kenapaaaaaaaaaa?!!!'
sejak kejadian itu,hati aku belum kuat utk mempercayai dia. sbb dh byk kali hati aku teguris..
semua password dia tukarkan atas nama aku.. dia berhenti on9 tagged,dia berhenti main myspace.. smpai hari ini... paling kurang,sbulan skali saja dia akan 0n9... aku xterharu atas tindakan dia. pda mulanya,dia memperlahankan hobi dia 0n9 hari demi hari.. aku agak terkejut dek perubahan ketara dia.. dia makin gundah bila dpt yahu aku dpt uitm. dia rasa statusnya sbg kekasih aku amat2 terjejas. fhm2 la,budak2 U kan byk yg macho,malah lebih bijak dari dia.dia menjadi huru hara.. mengingatkan aku kembali ,stlah dia dpt tahu yg aku tahu dia curang dgn aku, mmg dia xnafi. dia mgaku dia salah,asal aku stay bersama dia.. dia ckp, dlm 3,3 org yg dia 'kwn', ada 1 pemenang'dan pemenangnya adalah aku.. dlm kcurangan dia, dia dpt menilai perempuan mana yg terbaik utk hidup dia.. dia uji mcm ni, ;si mia tu dh da bf,klw dia gadis mulia,knp dia suka kt aku?' .. yg si ain pula 'ain ni ckp dia xsuka maki org,tp kt status, penuh dgn maki2 carut2 kt anur ,ckp anur yg cuba goda aku..' tp annuur ,''dia snggup bersbr dgn segala tingkah laku aku slama ni pada dia.. dialah sebaik2 perempuan yg ptt menjadi rebutan lelaki. dia tabah.. YA ALLAH.knp aku bt annuur smpai mcm tu skali??'' ...
dia yg menceritakan sendiri apa yg dia rasa..
sejak itu,dia xberani skalipun untuk jauh dr aku...klw aku xde kredit,dia akn kol aku.. dia xleh hidup tanpa aku wlw sehari aku xmsg dia.. sbb aku ni jenis membebel. haha :D
DLM LEka ni,aku bersyukur,tula kuasa TUHAN. klw dulu, aDam slalu kluar mlm. skrg dia asyik duk rumah. dh mcm perempuan dh aku tgk. haha :D alhamdulilah. alhamdulilah. skrg hubungan aku dgn adam hampir menjangkau 2 tahun.. aku rasa sgt bhgia.. n sejak2 akhir ni,aku pula lelama menjadi xkeruan,kejap2 nak minta break. bkn sal aku de jantan lain,tp sbb aku xrela dilukai lg,n aku jemu.. aku pernah ckp kt dia 'cari la prmpuan lain..carila yg lebih baik' .. tp dia xnak. kdang2,dia pulak yg nangis mcm prmpuan sbb xnak lepaskan aku. hahha . bukan gelak jht.. tp kelakar.. inila cinta sejati aku.. in conclusion,aku kongsi apa yg aku rasa ringkas,sbnrnya,penderitaan aku lebih pnjang berbanding bhgia skrg ni.. adam layan aku mcm permaisuri hidupnya skrg.. segala tindak tanduknya,menunjukkan yg dia xboleh hidup tanpa aku.. dia dh xanggap aku gf dia. kekadang dia gurau,dia panggil aku 'isteri' ..itu lebih manis kan dr panggil makwe?aweks?cikaro kann? hhahaha. aku hrp kwn2 dpt la jaga bf masing2. n cinta ni,xkan terbukti selagi xwujud alam perkahwinan. itu la yg sebaik2 nya. dlm kita mendahulukan cinta,dahulukan ALLAH.iinsya ALLAH,bahagia selalu :)
kita harus jadi seorg yg bersabar..
bkn senang nak senang =)

 
ika

http://www.myspace.com/442113473, ni link myspace dia.klw bc status dia,smua org akn anggap dia sebaik2 perempuan.. tp klw korang nak maki2 nk ptahankan minachi ni,aku xkisa oke. sbb, kes yg aku alami ni,aku dpt menilai seorang demi seorang.. nila la perempuan yg ggu hubungan aku terang2 terangan. yg ni la yg tegur di status aku 'nk tgk hubungan adam n hawa ni smpai mana?' .. time adam on9,dia la yg akan tergedik2 anta 'hye adam'.. adam still xreply ..'adam,combonk..bz dgn gurl dia la tu' ..'sayanggg..' .. sakit hati kan? sakit lg hati saya :)
MEREKA2 ini,mereka baik.mereka xjht. cuma NAKAL :)
MESTI MEREKA BANGGA,KERANA AKU PAMERKAN MUKA mereka disini.
aku xfhm,knp org dengki melihat wujudnya pasangan bhgia?
weirdo =.=
aku juga nak ucap thanks kepada mereka , kerana mereka aku bahagia pada hari ini.


so,klw korang ada masalh tentang cinta,boleh je tanya aku okey, insya ALLAH kita discuss sama2 :)
have a nice day with or without love.
peringatan utk remaja, klw rasa anda dlm situasi 'kapel break,kapel break' .. mmg sah,itu bkn cinta sejati anda lg.masih jauh lg nak bertemu cinta sejati.
buang kredit,buang masa ja semua tu.
apa pun,kita prmpuan,jgn letak diri kita sehina GRO...
jgn jadi lembik mcm saya. haha :D
n,sjujurnya,aku xsuka berkwn dgn perempuan yg suka curang. thanks :)
salam :D

6 comments:

Dovy Lace said...

2 la psl..bleh than gak thap ksabaran ko..ak pun ade bf yg kaki mlyan..ble ak bsing dia ckp "ala stkat kat fb ja"...trus ak ignore..hahha btol..klo kite show kite syg kat laki 2 ..laki 2 jd mkin jauh..klo wat xtau lgy la mnjadi2..hahahah

annuur priyanka said...

haha :D
A;AA.ada BYK lg kisah penderitaan yg aku alami. just aku nk bg pengajaran untuk semua prempuan..
bt je dunno.
jgn slalu sbot ;syg'
nanti cpt jemu. bt biasa suda. thanks abiskn masa bc ni. haha :)

Dovy Lace said...

2 la psl..buat karangan mmg ko tror uh..ingat mlas nk bce...tp tbace gak...hahahahha

Atikah Ruby said...

kesabaran membawa kebahagiaan <3 :)

annuur priyanka said...

hahaha.. mmg. aku rase mmg org mls nk bc. tp since ini soal perasaan ,u all pun asanya pernah rasa,xsalah share dgn kwn2 :)

selalula ye view blog aku. nanty byk lg karangan. haha :D
yup,kesabaran . ^.^

cik bahulu oren said...

nk jg hbgn cinta x semudah nk jg diri sendiri kn...aku nk kau kuat syg..biar org buat kita,jgn kita buat org..wa